szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
Üzleti Kiskártya a KEM-Bridge Nettől rövid elkészítési határidővel! -=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Rendőrségi hírek

Bűnügyek, balesetek, rendőrségi felhívások, útellenőrzések, katasztrófavédelem.

Megnézem >>>

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

   Kapcsolat

KEM-Bridge Net

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon / Fax: 34/310-971

E-mail: info@regioregia.hu

Web:
www.regioregia.hu

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Programajánlat

! Balatonfüred és térsége !
! Badacsony és környéke !
! Sümeg és Tapolca környéke !
! Pápa környéke !
! Veszprém és Várpalota környéke !
! Bakony !
! Komárom és Bábolna térsége !
Esztergom és a Dunakanyar
! Bicske és Csákvár környéke !
! Tata és Tatabánya környéke !
Velencei-tó és környéke
! Dunaújváros és környéke !
Mezőség és Sárvíz
! Székesfehérvár és környéke !

Valami kimaradt?
Ajánlj Te is programot!

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


Itt az ideje innovatívnak lenni!

Innovációs fórum a Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamarában

2017. május 31-én, Székesfehérváron, a Gazdaság Házában Kész Ákos, az FMKIK innovációs tanácsadója így mutatta be az ott működő Innovációs Fórumot: - Kamarának egy olyan közössége, ahol a megyei térség innovatív vállalkozásait és fiatal vállalkozóit próbáltuk meg összegyűjteni. Az elmúlt másfél évben havonta olyan céglátogatásokat tettünk, programokat szerveztünk, amelyekről tapasztalatokkal, ismeretekkel térhettek haza tagjaink. Ezt felhasználva ki-ki saját vállalkozását fejleszthette.

Radetzky Jenő, a Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke köszöntőjében hangsúlyozta, hogy fontos minden olyan mikroközösség, amely a gazdaság fejlődéséhez és a személyes kapcsolatok építéséhez hozzájárul. Elmondta, hogy a kamara alapelve, hogy sok ilyen mikroközösség jöjjön létre, egy-egy célcsoportot lefedve.
- A mai közbeszédet olyan szavak uralják, mint globalizáció, modernizáció, integráció, innováció. Használjuk ezeket, ám tartalmilag nem mindig tudjuk hová tenni azokat. Az innovációt nehéz megfogalmazni, mert egy nagyon széles körű, sok mindent magába foglaló fogalom. Talán a szakmai fejlődés az egyik legkifejezőbb szinonimája, hiszen maga a szó is hosszú szakmai fejlődésen ment át. Eredete visszavezethető a görög-római korig, míg a modern gazdaságtan egy közgazdásztól eredezteti a kifejezést.
- Ma már innováció alatt nem csupán egy terméket, szolgáltatást értünk, hanem a teljes szervezeti menedzsment innovációjáról beszélünk. Mindez szoros összefüggésben áll a versenyképességgel, ami egyúttal a magyar gazdaság egyik legfontosabb célkitűzése is – fogalmazta meg nyitógondolatait az innovációról a kamaraelnök.

Háziasszonyként Macher Judit vette át a szót, aki maga is tagja a fórumnak, s a továbbiakban ő vezényelte le az előadás-sorozatot. Elsőként Vitary Dánielt kérte a mikrofonhoz, a Be-novative alapítóját, aki arra a kérdésre próbált választ adni, hogyan legyen egy cég innovatív, kreatív.

A Be-novative a nagyvállalati szektorral áll üzleti kapcsolatban, előadójuk mégis két olyan példát hozott az innovatív cég bemutatására, mint a Facebook és az UBER, melyek csupán néhány fővel indultak, és innen jutottak el a nemzetközi hírnévig.
– Nem a méret számít, mindenki kövesse inkább a saját küldetését – tanácsolta Vitary Dániel -, mint ahogy az is fontos, hogy a menedzsmenttől, az innovációs csapaton és az alkalmazottakon át mindenki része legyen az innovációs láncnak – egészítette ki a gondolatot a szakértő.
- A vállalati innovációs laborok ma már egyre nyíltabbak, bárki bekapcsolódhat a munkájukba. A Be-novative azzal tudja segíteni a vállalatokat, hogy módszertanát, rendszerét felhasználva a teljes folyamatot kézben tudja tartani, ezzel biztosítva a hatékonyságot - tudtuk meg az alapítótól.

A következő előadó, Rück József, a Silex Kft. vezérigazgatója, saját tapasztalatait osztotta meg a fórum hallgatóival. Arra hívta fel a figyelmet, hogy az innováció, a kockázati tőkebefektetők megnyerése elképzelhetetlen a stabil alapok nélkül. Kell vállalati stratégia, pénzügyi, marketing- és üzleti terv. Nem elég csupán pályázni, forrásokat nyerni egy-egy ötlethez. Ha abból a végén nem lesz valódi piacképes termék vagy szolgáltatás, akkor nem csináltunk semmit, csak a pénzt szórtuk ki feleslegesen.

Csokló Gábor, a Masterplast műszaki igazgatója is kifejtette gondolatait a céges innovációs kultúrát illetően. Kiemelte: - Aki az innovációval akar foglalkozni, az előbb tegye rendbe a cégét! Erős alapok, jól működő cég nélkül mit sem érnek a jó ötletek, hiszen ha az erőnket lekötik a napi gondok, problémák, ha nincs jó csapat, szabad kapacitás, az egészből semmi sem lesz, az ötlet csupán ötlet marad.

Ezt követően Kész Ákos vázolta fel az innovációs menedzsment lényegét, majd mindezt egy kerekasztal-beszélgetéssel hozta még közelebb a hallgatókhoz azzal, hogy megszólaltatta olyan vállalkozások vezetőit – Macher Mártát, Gotthárd Imrét, Belegrai Pétert és Németh Gábort -, akik már igénybe vették a kamara ilyen jellegű szolgáltatását. A kérdések-válaszok sora feltárta a gyakorlati tapasztalatokat, azt, hogy miért is érdemes belevágni ebbe, rászánni az időt, energiát.

A kávészünetet követően Szőcs Árpád, az mProve Solution ügyvezetője beszélt a kockázati tőkebefektetésekről, felvázolva a lehetőségeket, és bemutatva azok lényegi jellemzői, előnyeit, hátrányait. Meglepően sokféle útját ismerhettük így meg a forrásbevonásnak.

Dervalics Ákos, az InnoEnergy képviseletében arról beszélt, milyen szerepe van az üzleti modellnek és a piacra lépési stratégiának a finanszírozáshoz jutásban. Az innovációt úgy definiálta, hogy az nem más, mint annak a módja, hogyan csináljunk egy új termékből, szolgáltatásból pénzt. A szakember célként minden esetben a nemzetközi piacot javasolta kitűzni, mert ennek mérete hozhat igazi átütő sikereket. Egyúttal felhívta a figyelmet a Knowledge to Money Club-ra (K2m.club), melynek tagjai jelentős szakmai segítséghez juthatnak a finanszírozást illetően.

Záró előadásként Macher Péter a Traqle ügyvezetője és Sohajda Júlia üzletfejlesztési vezető mutatta be konkrét projektjüket, hogyan lett egy magyar ötletből (egy mobiltelefon-lopásgátlóból) – kockázati alaptőkét bevonva – sikeres vállalkozás csupán néhány hónap alatt.

Cseh Teréz

2017.06.01. 16:34
   Üzleti magazin


129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza
2011

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2009 (20 MB)

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2008 (23 MB)

vendeg2007.jpg

A Közép-dunántúli
Régió Szállás és
Gasztrokalauza
2007 (26 MB)

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás