szlovák
HÍRPORTÁL TURISZTIKAI PORTÁL Cégjegyzék Regio Regia Üzleti Magazin Webstúdió Webáruház
-=- Szeretné itt látni a saját ajánlatát is? Vegye fel velünk a kapcsolatot! -=- Regio Regia - A Közép-dunántúli Régió vállalkozóinak üzleti magazinja Telefon: 34/310-971
   Kapcsolat

REGIO REGIA
a Közép-dunántúli Régió Értékteremtőinek Magazinja

Kiadó:
Regio Regia Nonprofit Kft.

ISSN-szám:
online: 1787-3010
nyomtatott: 1785-7074

Szerkesztőség:
2800 Tatabánya, Táncsics M. út 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@regioregia.hu

 

KEM-BRIDGE WEBSTÚDIÓ

KEM-Bridge Net

Iroda:

2800 Tatabánya, Táncsics u. 51.

Telefon:
34/310-971

E-mail:
info@kembridge.hu

 

   MTI

   Tatabánya Kártya

   Jooble

Üzleti elemző állások

Business analyst jobs

Regio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia HírportálRegio Regia Hírportál


A folyamatos újítás, fejlesztés jellemzi a Transin

A cél a versenyképesség növelése, ehhez a kulcsszó a hatékonyságnövelés
A folyamatos újítás, fejlesztés jellemzi a Transintertopot

A környei székhelyű, nemzetközi fuvarozással foglalkozó Transintertop Kft. a maga területén hazánk egyik legnagyobb, magyar családi tulajdonban lévő vállalata. A több évtizedes tapasztalatra építve a közelmúltban számos téren előrelépésről számolhatnak be. 20 vadonatúj vontatóval bővült egységes Scania járműállományuk, ebből adódóan folyamatosan keresik is az új sofőrkollégákat, hogy mielőbb feltölthessék a létszámot. Bevezették, a napi gyakorlat részévé tették saját fejlesztésű, TransIT névre keresztelt, a legnagyobb szakmai szervezet által díjazott fuvarszervező programjukat, és már dolgoznak az új sofőr-applikáción is. Újragondolták a folyamataikat, így ma már egy letisztult, jól bejáratott és hatékonyabb fuvarszervezési részleggel dicsekedhetnek. Mindezekről Berczeli Bence fuvarozási vezetővel és Janóné Erl Margit számlázási- és flottaoperátori csoportvezetővel beszélgettünk.

- Milyen újítások történtek a Transintertop fuvarszervezési területén?
- Tavaly áprilisban csatlakoztam a Transintertophoz, mint fuvarozási vezető - kezdi beszélgetésünket Berczeli Bence. - Az elmúlt egy év alatt igyekeztünk még hatékonyabbá tenni a teljes fuvarszervezési osztályt. A csapatot egy új modell elvárásainak megfelelően alakítottuk át, olyan embereket igyekeztünk beintegrálni, akik azonosulni tudnak a kitűzött céljainkkal, és akikkel tudom, hogy hosszú távon is sikereket fogunk elérni. 15 év fuvarszervezési tapasztalattal jöttem ide, az eddigi ismereteimet most kamatoztatni tudom.
- A fuvarszervezési folyamatainkat is racionalizáltuk. Az irányítási központ - a budapesti részlegünktől - a főhadiszállásunkra, Környére került, amivel elértük, hogy lerövidítettük a reakcióidőnket az ügyfeleink felé. Ez tehát nagy mértékben segíti, hogy hatékonyabban, még a korábbinál is kiszámíthatóbb módon tudjunk működni.
- Mindezeknek köszönhetően sikerült olyan munkahelyi légkört teremtenünk, amelyben a kollégák jobban, még inkább egy csapatként tudnak dolgozni. Számíthatnak egymásra a napi munkavégzésben épp úgy, mint az esetlegesen felmerülő céges, vagy magánjellegű problémák megoldásában.
- Vezetőváltáskor persze mindig a vezetői stílus is változik. Én erősen pártolom az önállóságot, a felelősségvállalást. Ahelyett, hogy pontosan megmondanám, mit kell csinálnia egy adott kollégámnak, jobb szeretem rávezetni a helyes megoldásra, a jó gyakorlatra, úgy, hogy kellő szabadságot, önállóságot is adjak. Ugyanakkor természetesen nagyobb felelősségvállalást is elvárok tőlük, hiszen minden, amit teszünk, annak következménye van a cég egészére, valamennyi itt dolgozóra nézve.
- A fuvarszervezési részleg feladata a sofőrállomány ápolása is?
- Az ideális sofőrlétszám fenntartása az alapvető feladataink közé tartozik. Mivel folyamatos a gépjárműállomány fejlesztése, mindig keresünk új gépjárművezetőket, és persze mindig van némi fluktuáció is, amit pótolnunk kell.
- A sofőrjeink nagy százaléka több, mint 10 éve dolgozik a Transintertopnál, mondhatni, hogy az állomány 90%-a állandó. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a sofőr nálunk nem csupán egy rendszám a nyilvántartásban, hanem éppen ellenkezőleg, a legjobban megbecsült dolgozónk, hiszen ő képvisel minket a távoli frontokon. Ahogy nekünk sem mindegy, hogy ő ott hogyan teljesít, úgy neki sem közömbös, hogy a cég, hogyan becsüli meg őt. A Transintertopnál - és erre büszkék vagyunk - családias a légkör, ami nem magától értetődő egy 300 főt meghaladó összlétszám mellett. Mi ezt értéknek tartjuk, és gondot is fordítunk arra, hogy tényleg egy nagy családként összetartsunk. Itt az érzi jól magát, az marad nálunk hosszú távon, aki hasonlóképpen gondolkodik, a szerencsevadászok hamar odébb állnak.
- Mit kínálnak a sofőrjeiknek, miért érdemes éppen itt dolgozni?
- Rengeteg oldala van ennek a témának, de mi mindig úgy igyekszünk ezt megközelíteni, hogy arra a kérdésre keressük a választ, mi motivál ma egy kamionsofőrt. A javadalmazás természetesen megkerülhetetlen, alapvető kérdés. A nemzetközi fuvarozóink kétfajta bérelszámolás közül is választhatnak: havi vagy napidíjasként is dolgozhatnak. A környék egyik legkedvezőbb bérkonstrukcióját tudjuk nyújtani. Úgy tartjuk, az átlagon felüli munkáért, átlagon felüli bér jár. Ezért elsősorban az olyan kollégákat keressük, akik szeretnék kihozni magukból a maximumot. Cserébe kellő rugalmasságot, segítő környezetet, korrekt kapcsolatot ígérhetünk.
- A munkarendjüket is maguk választhatják meg a sofőr kollégák. Vannak hetelős - 5/2, azaz 5 munkanap, 2 pihenő -, kéthetelős - 11/4, azaz 11 nap munka, 4 nap pihenő - munkarendek, de heti váltásokban is gondolkodhatnak - 1/1 - egy hét munka, egy hét pihenő, 2/1 - két hét munka egy hét pihenő, vagy 2/2 - két hét munka, két hét pihenő - beosztás szerint. Arra törekszünk, hogy a hétvégék mindig itthon, és szabadon, pihenéssel teljenek, de rendszerint, a választott beosztástól függően, hét közben is a családjuk körében tölthetnek egy-egy napot.
- Ez a rugalmas munkarend azok számára is kedvező, akik már sok időt töltöttek a volán mögött, és úgy érzik, ideje kicsit visszavenni a tempóból. Számukra fontosabb már, hogy több időt tölthessenek a családjukkal. A pénzkeresés mellett az is kiemelt szemponttá vált, hogy több szabadidővel rendelkezzenek. Őket is szívesen látjuk sofőrállományunkban.
- Jól tervezhető tehát a szabadidő, minimum egy hétre előre látják a pihenőnapjaikat. Természetesen a magánéletben jelentkező váratlan eseményeket is igyekszünk rugalmasan kezelni, és persze ezen a téren kölcsönösségre számítunk, hiszen a fuvaroknál is mindig adódhatnak előre nem látható fejlemények, amiket kezelnünk kell.
- Igyekszünk a fuvarokat a lehető legrugalmasabban, de mégis a leghatékonyabban szervezni. A nemzetközi fuvarozásban dolgozó sofőrjeinknek például nagy előnynek számít, hogy ők csak telephelytől telephelyig közlekednek, a pótkocsik le- és felrakását a belföldes kollégáik végzik, ez idő alatt ők már pihenhetnek, szervezhetik az életüket. Persze azok, akik szívesen vállalnak többet, és maguk végzik el a rakodási feladatokat is, többletjövedelemre is számíthatnak.
- Fontos tényező az is, hogy minden esetben oda-vissza fuvarokat végzünk, és 80-90%-ban állandó megbízásokat teljesítünk, így a sofőrjeink pontosan ismerik az útvonalakat, a körülményeket, így a munkájuk jól tervezhető. Nálunk nincs uniózás, nem kell országról országra járni, több helyre elmenni és rakodni a sofőrnek, ehelyett célzottan oda-vissza fuvarokat végzünk.
- Intermodális szállításokat, azaz a közúti szállítást a vasútival kombinált fuvarokat is végzünk, ezért erre a területre is keresünk sofőröket. Arra például kifejezetten büszkék vagyunk, hogy ennek a fuvarozási formának köszönhetően tavaly 70 ezer tonna CO2-megtakarítást sikerült elérnünk. A fuvarozás terén ez nem kis eredménynek számít.
- Egy ilyen nagy létszámú sofőrgárdánál mennyire erős az összetartás?
- Ahogy említettem, sofőrállományunk - több, mint 180 fő - zöme törzsgárda, és éppen ebből adódóan csapatként is jól szerepelnek. Összetartó, segítő társaság, akik ismerik egymást, számíthatnak is egymásra. Persze a csapaton belül is vannak kisebb csoportok. Sokan ajánlással kerülnek hozzánk, egy itt dolgozó sofőr invitálja hozzánk az ismerősét, köztük értelemszerűen még szorosabb a kapcsolat.
- Nagy értéknek tartjuk a lojalitást, a kitartást jóban, rosszban. „Egy mindenkiért, mindenki egyért!” A cég több, mint 300 munkahelyről, 300 családról szól, ezért nem mindegy, hogyan dolgozunk, mit teszünk, mert felelősek vagyunk egymásért. Éppen ezért igyekszünk értékelni azokat, akikre hosszú távon építhetünk, ugyanakkor megbecsüljük a frissen érkező, jó munkaerőt is. Aki odateszi magát, jól dolgozik, kiemelkedő teljesítményt nyújt, az számíthat a figyelmünkre, az elismerésünkre. A ranglétrát nálunk is végig kell járni, de az koránt sem mindegy, hogy fokonként, avagy kettesével vagy hármasával lépkedhetünk azon előre. Minden a teljesítménytől függ. Aki többet vállal, többet is kap.
- A fuvarszervezésnek mondhatni a lelke a flottaoperáció. Ezen a téren is történtek újítások?
- A flottaoperáció is a hatékonyság jegyében gondolta át a tevékenységét. Sofőr és emberközpontúság jellemzi a csapatunkat, melyet van szerencsém csoportvezetőként irányítani - veszi át a szót Janóné Erl Margit.
- Igyekszünk maximálisan kiaknázni a digitalizáció adta lehetőségeket. Az említett TransIT programunknak köszönhetően gyakorlatilag a fuvarszervezés egészének adminisztrációját számítógépen tudjuk kezelni, az adatait rögzíteni, nyilvántartani. A számlázásban a postai küldésekről átálltunk az e-számlákra, melyeket már elektronikus úton küldünk a partnereinknek, így nincs szükség a nyomtatásra. Ez a megoldás nem csak gazdaságosabb, de környezetkímélő is.
- A fejlesztés alatt álló sofőr-applikációnk, ha elkészül, akkor lehetővé teszi, hogy végképp mellőzni tudjuk a papírt a folyamatainkban. A sofőrjeink a különféle vezetendő nyilatkozatokat, nyilvántartásokat, dokumentumokat az applikáción keresztül tudják majd kezelni. Amiért eddig telefonálniuk kellett - például határátlépéskor, vagy az áru lerakásakor -, azt most néhány kattintással jelezhetik a programon keresztül. Mindez nagy mértékben megkönnyíti majd a napi munkánkat, kapacitásokat szabadít fel, ezáltal hatékonyabbá válunk, és az így felszabaduló erőforrásainkat más feladatokra fordíthatjuk.
- Mit takar a flottaoperáció, miből áll itt a napi munka?
- Frappánsan megfogalmazva csak sofőrsittereknek hívjuk magunkat. Azaz, ha bármilyen problémájuk adódik a gépjárművezetőinknek - nem működik az útdíjfizető, vagy épp viszonylati jegyet kell venni, ne adj Isten megbüntetik, és a kifizetéshez meg kell emelni a limitet a bankkártyáján, és még sorolhatnám -, akkor hívják a flottaoperációt, és az megoldja a gondokat. De nem csak az ad hoc felmerülő bajokat orvosoljuk, hanem minden ügyüket, ami ide a központba befut, például a különféle büntetések kezelése, rendezése is a mi feladatunk, de azt is mi jelezzük feléjük, hogy éppen hol tudnak tankolni, melyik kutat tudják kamionnal megközelíteni, ami mondjuk éjjel-nappal nyitva is van.
- Ugyancsak meghatározó szerepet vállal a flottaoperáció a sofőrfelvételnél. A vezényléssel karöltve fogadjuk a jelölteket. A személyes interjú során részletesen átbeszéljük velük a feltételeket, a bérezést és minden más fontos tudnivalót, majd a garázsszolgálattal közösen megmutatjuk a vontatót, amit vezetni fog, ha csatlakozik a Transintertop csapatához. Nem árulunk zsákbamacskát. Ha az új felvételisnek bármilyen kérdése van, arra első kézből kaphat azonnal választ.
- Mit szoktak elmondani a flottáról, a telephelyről, a munkakörülményekről?
- A telephelyünk sok tekintetben önmagáért beszél, azonnal látszik, hogy egységes Scania vontatókkal dolgozunk. Kocsigazda-rendszer működik, vagyis az idő, illetve a teljesítmény függvényében, de általában elég rövid idő alatt a sofőrök saját kamiont kapnak, amit aztán az ízlésüknek megfelelően berendezhetnek, és a személyes dolgaikat akár ott is hagyhatják, azok érintetlenül a helyükön lesznek. A telephelyen természetesen folyamatos az őrzés, biztonságos a parkolás.
- Nem csak könnyen megközelíthetőek vagyunk, de itt helyben megtalálható minden, amire egy sofőrnek szüksége lehet a munkájához: vizsgabázis, kamionszerviz, kamionmosó, benzinkút, jól felszerelt sofőrváró, tisztálkodási lehetőséggel, és egy 21. századi, korszerű bistro, vagyis egy önkiszolgáló étterem, ahol a naponta változó ételkínálattal, reggelivel, ebéddel, olasz kávéval várják a kollégákat, és hogy ehhez kedvük is legyen, a cafeteria-rendszerben étkezési hozzájárulást is biztosítunk.
- A TIT Bistróban tényleg odafigyelnek a sofőrjeinkre. Ha a kolléga későn, zárás után érkezik, akkor a telefonon megrendelt melegétele már odakészítve várja, ha pedig épp útnak indul, és vinné magával az ebédet, egy korszerű hidegsokkolóval biztonságosan szállíthatóvá teszik az ételét, amit aztán akár a kamion mikrójában megmelegíthet.
- Úgy gondolom, kevés környékbeli versenytársunk dicsekedhet ilyen komplex kiszolgálást nyújtani képes telephellyel, de ráadásul ez még nem minden! A nemzetközi fuvarból hazaérkezve a sofőrünk elég, ha a megszokott helyére leparkolja az autóját, átadja a slusszkulcsot, és onnantól a helyi kollégák veszik kézbe a járművét, ha kell szervizelik, lemossák, le- és felpakolják, ő pedig mehet pihenni. Nem a sofőröknek kell még ezekkel is bajlódniuk. A tapasztalat azt mutatja, hogy ezt a legtöbb kolléga nagyra értékeli.
- Jól szervizelt, magas felszereltségű Scania vontatókkal járunk, nagy hangsúlyt fektetünk a járműállomány folyamatos karbantartására, és megújítására. Saját szervizünk, alkatrész- és gumiabroncs-raktárunk van, sőt saját vizsgabázissal is rendelkezünk, ami szintén itt működik a telephelyen.
- Az éves műszaki vizsgán túl kötelező a negyedévenkénti átvizsgálás is, melyről garázsszolgálatunk gondoskodik. Mindezeknek köszönhetően nálunk nagyon ritkán fordul elő fuvar közben műszaki meghibásodás. Ha mégis gond lenne, Scania asszisztencia-rendszerünk gondoskodik a bajba jutott járműről és vezetőjéről.
- Ügyeleti rendszert is működtetünk, a fuvarszervezés a nap 24 órájában elérhető, ami nagyon fontos, mert ha bármilyen problémája merül fel a sofőr kollégánknak, mindig számíthat a háttértámogatásra, hívhatja a szervizügyeletet, mely a hétvégén, és az ünnepnapokon is elérhető.
- Mélyvíz várja az új belépőket, vagy a beilleszkedésnek is van egy kidolgozott protokollja?
- Az első pillanattól kezdve fogjuk a kezüket, és végig kísérjük őket minden állomáson, segítünk mindaddig, amíg ezt igénylik. Az első munkanapjukon egész nap kísérjük őket: üzemorvos, informatika, ahol átveszi a saját telefont, garázsszolgálat, a vontató átadása, majd az ehhez kapcsolódó legfontosabb tudnivalók megismerése, és természetesen munkavédelmi oktatás. A legvégén jön a flottaoperáción egy átfogó gyorsképzés, ami minden szükséges területet érint.
- Van egy felhő alapú tárhelyünk is, ami egy kattintással elérhető a gépjárművezetők számára. Itt aztán megtalálnak minden információt, amire szükségük lehet a munkájuk során: nem javasolt, illetve tiltott parkolók, például, ahol esetleg korábban áru- vagy üzemanyag-lopás történt, hol nem szabad megállni, hol vannak közlekedési korlátozások az adott hónapban, illetve országokban. Ennek a kezelése, feltöltése is a flottaoperáció feladata.
- Van egy gépkocsivezető fórumunk is, ami egy privát facebook-csoport. A gépkocsivezetők itt szokták jelezni, ha valahol például baleset van, vagy más ok, amiért érdemes kerülni. A flottaoperáció moderálja ezeket a hozzászólásokat, posztokat is.
- Amikor túl vagyunk az oktatáson, jöhet a bemutatókör. Az új belépő elkíséri egy belföldes gépkocsivezetőnket egy közeli lerakóhelyre, ahol a tapasztalt kolléga megmutatja, mi, hogyan működik nálunk: beléptetés, tankolás, akasztás, hol kell átvenni a fuvarfeladatot, mit jelentenek például a telephelyen a színek, a parkolószínek. Mindezeket követően indulhat csak fuvarba a kolléga.
- Vannak olyan kollégáink is, akik a bemutatókört nemzetközi viszonylatban is vállalják, ilyenkor négykezes fuvarról beszélünk. Ez persze arra is alkalom, hogy kicsit jobban megismerjék egymást, és meglegyen a bizalom, hogy ha később valamilyen kérdés merülne fel, merjen kérdezni a kolléga.
- Kiemelten kezeljük a közösségépítést is. A Transintertop, bár méretét tekintve a nagyvállalati körbe tartozik, mégis egy nagy család, és törekszünk is ennek a családias légkörnek a megtartására. Több mint háromszázan dolgozunk itt, de a kollégák java része mégis név szerint ismeri egymást. Évente több alkalommal rendezünk csapatépítő programokat, ahol még inkább lehetőség nyílik arra, hogy jobban megismerjük egymást. Rangos szakmai kiállításokon is képviselteti magát a Transintertop csapata, ahol sofőrjeink rendszerint a megmérettetést is vállalják, büszkén mondhatjuk, jó eredménnyel.
Cseh Teréz

2025.05.28. 12:04
   Regio Regia magazin


170. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



169. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



168. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



167. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



166. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



165. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



164. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



163. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



162. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



161. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



160. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



159. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



158. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



157. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



156. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



155. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



154. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



153. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



152. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



151. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



150. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



149. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



148. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió! 



147. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



146. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



145. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



144. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



143. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



142. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



141. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



140. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



139. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



138. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



137. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



136. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



135. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



134. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



133. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



132. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



131. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



130. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



129. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



128. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



127. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



126. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



125. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



124. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



123. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



122. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



121. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



120. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



119. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



118. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


117. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



116. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


115. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!



114. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


113. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


112. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!


111. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


110. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


109. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!



108. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!    Lapozós verzió!



107. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!  böngészős verzió!  Lapozós verzió!



106. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!



105. lapszám
Letölthető Pdf formátumban!böngészős verzió!Lapozós verzió!


2011. 104. szám pdf

2011. 104. szám lapozós

2011. 104. szám 
böngészős verzió

 


2011. 103. szám pdf

2011. 103. lapozós

2011. 103. szám 
böngészős verzió


2011. 102. szám
böngészős verzió

2011. 102. szám - pdf verzió


2011. 101. szám
(lapozgatós)

2011. 101. szám 
böngészős verzió




2010. 10-12. szám pdf

2010. 10-12. lapozós

2010. 08-09. szám pdf

2010. 08-09. lapozós

2010.08-09. böngészős verzió


2010. nyár

2010. nyár böngészős verzió

2010. nyár letölthető pdf


2010. március-április

2010. március-április böngészős verzió


2010. január-február

2010. január-február böngészős verzió


2009. különszám

2009. Különszám böngészős verzió

Archivum

   Borászati kalauz

A Királyi Régió borászati
és turisztikai kalauza

Lapozható verzió

 

   Hasznos

Új rovatot indítunk portálunkon! Hasznos, megfontolandó tényekről, információkról, problémákról tájékozódhatnak cikkeinkben, ahol természetesen a megoldásról is lehet olvasni!

Tovább >>> 

ÁllásÉpítőiparKisipari gyártóMezőgazdaságSajtó, MédiaVallás
ÁruházFaiparKisipari szolgáltat...MinőségbiztosításSzálláshelyVas, Acél, Színesfé...
Autó, MotorFémszerkezetek gyár...KiskereskedőMobiltelefonSzállítás, Fuvarozá...Vegyipar
Biztonság, Biztonsá...Film, Fotó, OptikaKölcsönzésMűszaki cikkSzámítás- és Irodat...Vendéglátás
BútorFilm-, Mozi-, Szính...Könyv, ZeneMűvészeti tevékenys...Szépség, EgészségVillamosság
CégügyekHobbiKörnyezetvédelem, h...NagykereskedésSzivattyúkÜvegtechnika
CsaládIdegennyelvKözhasznú informáci...Nyomda, Sokszorosít...Szolgáltatás
DivatáruIngatlanKözigazgatásOktatásTakarítás 
EgészségügyIpari üzem, Gyár, B...KözüzemPénzügyTávközlés, telefon,... 
ÉlelmiszerKedvenceinkLakberendezés, Otth...Reklám, DekorációTervezés 
Energia, Fűtés, VízKereskedelemLátnivalókRuházatUtazás